Kom in actie

Basisscholen, maak er een project van!

Een aantal bassischolen heeft aangegeven in actie te willen komen om geld in te zamelen voor TECS. Ebs Online bijt het spits af met de actie die begin juni 2010 is gestart.

Lijkt het u wat om op uw school ook zo’n actie te organiseren? Neem dan contact op met Stichting Thomas! U kunt zelf bepalen voor welk project u wilt inzamelen. Bij het kiezen van het doel en actiemodel willen we u graag ondersteunen.

Geef een feestje!

Dit voorjaar bedacht een klein groepje jonge mensen dat het leuk zou zijn om na de kerkdienst koffie te serveren met gebak. De taarten, cake, koekjes e.d. werden zelf gebakken en verkocht (1,50/st). In een uur tijd was alles verkocht, opbrengst: ruim 500 euro! Wat een geweldige actie! U/jij kunt dat ook: organiseer een feestje, of neem als aanleiding je eigen verjaardag, huwelijksjubileum, house warming, o.i.d. en spaar mee voor de Thomas Academy, het vrouwenonderwijs of het kinderhuis !

Knutsel een spaarpot Koe

Samen met uw kind sparen? Knutsel eerst een gezellige koe!

Het stappenplan:

1. Download en print de volgende bestanden: koehoofd en koelijf
  2. Verzamel vier ijsstokjes en een leeg melkpak (even schoonspoelen!)
  3. Knip het lijf, de uiers en het hoofd uit en plak ze aan het melkpak
  4. Maak voor de staart een “muizentrapje”, vlecht wat gekleurde wol, of touw en plak het op het melkpak
  5. Snij het gemarkeerde gleufje aan de bovenzijde open

Spaar nu elke dag wat geld, bijvoorbeeld als u gaat eten.

U kunt het gespaarde bedrag overmaken naar de rekening van Stichting Thomas!