Actie basisschool De Rank uit Helmond

In Helmond is over 2 locaties de Christelijke basisschool de Rank gevestigd.
Leerlingen van die school hebben tekeningen gemaakt. Van die tekeningen zijn kaarten
gemaakt. Meerdere afdrukken in een pakketje. De leerlingen hebben deze kaarten verkocht aan familieleden, buren, vrienden en wie ze maar wilden kopen.De kinderen waren daar in de herfstvakantie erg druk mee.

De directeur van de Rank schreef: “De leerlingen hebben afgelopen week hun pakketjes met
kaarten gekregen, kaarten waarop de eigen tekening staat, ontzettend mooie tekeningen, ik
heb er een aantal bekeken, en trotse leerlingen. De pakketjes met kaarten zien er ook
professioneel uit en de eerste enthousiaste leerlingen heb ik al gehoord over hun verkopen
voor het goede doel”.

Het goede doel is de Thomas Academy in Lucknow in India. Door die school is een project ontwikkeld, het project SARA. Volwassen vrouwen,vaak moeders van leerlingen van de Thomas Academy, hebben nooit leren lezen en schrijven. Daardoor kunnen ze hun kinderen niet helpen met leren en ook kunnen ze niet zelfstandig reizen met de bus of de trein, want ze kunnen dan niet lezen waar ze zijn of waar ze moeten uitstappen.

Met het project SARA worden vrouwen uitgenodigd om les te krijgen in lezen en schrijven.
Daarnaast krijgen ze een praktische cursus om bijvoorbeeld jam te maken. Door dat dan thuis
te bereiden en te verkopen kunnen ze bijdragen aan de inkomsten voor het gezin.
Door de leerlingen is met de verkoop van de kaarten het bedrag van € 2284,65 opgehaald.
Donderdag 2 november 2017 overhandigde directeur Manny Liebregt van de Rank aan
Harmen van Kamp als vertegenwoordiger van de stichting Thomas, symbolisch een cheque
waar dit bedrag op stond vermeld. Namens de vrouwen die deelnemen nu en in de toekomst aan het project SARA zeggen wij bij deze de leerlingen hartelijk dank voor het tekenen en verkopen van de kaarten.