Fietsend de zomer in!

De zomeractie van stichting Thomas is dit jaar ‘fietsend de zomer in’. In Nederland is het heel gewoon dat iedereen een of meerdere fietsen heeft. Dat is in India wel even anders. Veel mensen zijn arm. Dat betekent dat er ook weinig geld is voor dominees. De meeste dominees moeten er zelf ook nog een beroep naast uitoefenen om in hun eigen onderhoud te kunnen voorzien. Stichting Thomas sponsort nu 19 dominees in India. We hopen dat het er binnenkort 20 zijn want we willen ook heel graag een dominee aanstellen in het lepra ziekenhuis.
Regelmatig worden deze dominees maar ook anderen uitgenodigd voor bijbelconferenties. Daarnaast proberen we deze dominees ook in praktische zin te ondersteunen door ze te helpen met het aanschaffen van benodigdheden voor de kerken zoals bijbels, muziekinstrumenten voor in de kerk etc. Ook helpen we dominees met het opzetten van hun eigen bedrijfjes zodat ze in hun eigen onderhoud kunnen voorzien. Lees hier meer over de evangelisatie.
Vanuit India werden we er op gewezen dat de dominees nu te voet of liftend op weg moeten naar andere dorpen. Dat maakt evangelisatie lastig. Daarom wil stichting Thomas graag deze zomer nog aan iedere dominee een eigen fiets geven.
Er zijn 20 fietsen nodig. Een fiets kost 55 euro. Geeft u ook een fiets?
Wilt u geen fiets geven maar het werk op een andere manier steunen. Dat kan. Uw gebed is altijd erg welkom.